Malaysian Journal of Communication. Vol. 31 (1), 2015
1) Penterjemahan Gaya Bahasa Daripada Bahasa Inggeris Kepada Bahasa Melayu dalam Baris Kepala Iklan. -- Haslina Haroon.
2) Pembingkaian Berita Krisis Selatan Thailand dalam Akhbar Aliran Perdana di Malaysia. -- Azahar Kasim, Mohd Azizuddin Mohd Sani, Awan Ismail & Az Zamakhsyari Masri.
3) "Jadi Melayu": Televisyen dan Pembentukan Identiti Wanita Kuturunan Jawa di Malaysia. -- Lily El Ferawati Rofil, Md Azalanshah Md Syed & Azizah Hamzah.
4) The Impact of Spirituality and Social Responsibility on Organizational Citizenship Behaviour from The Islamic Perspective: Empirical Investigation of Malaysian Businesses. -- Naail Mohammed Kamil, Mohamed Sulaiman, Sugumaran Selladurai & Nadhira Khalid.
5) Partisipasi Politik Belia Secara ‘Online’ Melalui Ruang Demokrasi Maklumat Media Baru. -- Fatimah Akmal & Ali Salman.
6) Kekerapan Komunikasi Bunuh Diri dan Hubungannya dengan Kecenderungan Membunuh Diri dalam Kalangan Anggota Tentera. -- Mohd Radzi Bin Abdul Hamid & Jusang Bolong.
7) The Influence of Destination Personality on Brand Image Evaluation Among Archaeological Tourists. -- Kok Shiong Pong & Shuhaida Md Noor.
8) Women’s Empowerment: Examining Leadership Communication of Women Entrepreneurs in Indonesia and The Usa. -- Rini Sudarmanti, Sofie Van Bauwel & Chia Longman.
9) Strategi Komunikasi dalam Kalangan Murid Pelbagai Etnik. -- Zulkifley Hamid, Naidatul Zamrizam Abu & Asyraf Zulkifley.
10) Penggunaan Media, Norma Kewarganegaraan dan Partisipasi Politik dalam Era Transisi ke Demokrasi di Indonesia. -- Najmuddin Mohammad Rasul, Samsudin A. Rahim & Ali Salman.
11) Strategi Wacana Komunikasi Teks Tengku Razaleigh Hamzah: Satu Analisis Kebahasaan. -- Rahim Aman & Norfazila Ab. Hamid.
12) Iklan Produk Penjagaan Kesihatan di Malaysia dan Indonesia: Sebuah Analisis Kritis Wacana Media. -- Putri Wahyuni & Badrul Redzuan Abu Hassan.
13) Penyertaan Digital dan Ciri Keusahawanan dalam Pemerkasaan Usahawan Wanita di Malaysia. -- Faradillah Iqmar Omar, Samsudin A. Rahim & Ali Salman.
14) Peranan Akhbar Cina dalam Artikulasi Isu-Isu Sejarah dan Pembentukan Negara-Bangsa. -- Lee Kuok Tiung & Mohd Safar Hasim.
15) The Effectiveness of Video and Pamphlets in Influencing Youth on Environmental Education. -- Jamilah Ahmad, Gowri Sritharan & Nur Nasliza Arina Mohamad Nasir.
2) Pembingkaian Berita Krisis Selatan Thailand dalam Akhbar Aliran Perdana di Malaysia. -- Azahar Kasim, Mohd Azizuddin Mohd Sani, Awan Ismail & Az Zamakhsyari Masri.
3) "Jadi Melayu": Televisyen dan Pembentukan Identiti Wanita Kuturunan Jawa di Malaysia. -- Lily El Ferawati Rofil, Md Azalanshah Md Syed & Azizah Hamzah.
4) The Impact of Spirituality and Social Responsibility on Organizational Citizenship Behaviour from The Islamic Perspective: Empirical Investigation of Malaysian Businesses. -- Naail Mohammed Kamil, Mohamed Sulaiman, Sugumaran Selladurai & Nadhira Khalid.
5) Partisipasi Politik Belia Secara ‘Online’ Melalui Ruang Demokrasi Maklumat Media Baru. -- Fatimah Akmal & Ali Salman.
6) Kekerapan Komunikasi Bunuh Diri dan Hubungannya dengan Kecenderungan Membunuh Diri dalam Kalangan Anggota Tentera. -- Mohd Radzi Bin Abdul Hamid & Jusang Bolong.
7) The Influence of Destination Personality on Brand Image Evaluation Among Archaeological Tourists. -- Kok Shiong Pong & Shuhaida Md Noor.
8) Women’s Empowerment: Examining Leadership Communication of Women Entrepreneurs in Indonesia and The Usa. -- Rini Sudarmanti, Sofie Van Bauwel & Chia Longman.
9) Strategi Komunikasi dalam Kalangan Murid Pelbagai Etnik. -- Zulkifley Hamid, Naidatul Zamrizam Abu & Asyraf Zulkifley.
10) Penggunaan Media, Norma Kewarganegaraan dan Partisipasi Politik dalam Era Transisi ke Demokrasi di Indonesia. -- Najmuddin Mohammad Rasul, Samsudin A. Rahim & Ali Salman.
11) Strategi Wacana Komunikasi Teks Tengku Razaleigh Hamzah: Satu Analisis Kebahasaan. -- Rahim Aman & Norfazila Ab. Hamid.
12) Iklan Produk Penjagaan Kesihatan di Malaysia dan Indonesia: Sebuah Analisis Kritis Wacana Media. -- Putri Wahyuni & Badrul Redzuan Abu Hassan.
13) Penyertaan Digital dan Ciri Keusahawanan dalam Pemerkasaan Usahawan Wanita di Malaysia. -- Faradillah Iqmar Omar, Samsudin A. Rahim & Ali Salman.
14) Peranan Akhbar Cina dalam Artikulasi Isu-Isu Sejarah dan Pembentukan Negara-Bangsa. -- Lee Kuok Tiung & Mohd Safar Hasim.
15) The Effectiveness of Video and Pamphlets in Influencing Youth on Environmental Education. -- Jamilah Ahmad, Gowri Sritharan & Nur Nasliza Arina Mohamad Nasir.
Sudarmanti, Rini - Personal Name
Tiung, Lee Kuok - Personal Name
Omar, Faradillah Iqmar - Personal Name
Wahyuni, Putri - Personal Name
Aman, Rahim - Personal Name
Rasul, Najmuddin Mohammad - Personal Name
Hamid, Zulkifley - Personal Name
Pong, Kok Shiong - Personal Name
Hamid, Mohd Radzi Bin Abdul - Personal Name
Akmal, Fatimah - Personal Name
Kamil, Naail Mohammed - Personal Name
Rofil, Lily El Ferawati - Personal Name
Kasim, Azahar - Personal Name
Haroon, Haslina - Personal Name
Ahmad, Jamilah - Personal Name
Tiung, Lee Kuok - Personal Name
Omar, Faradillah Iqmar - Personal Name
Wahyuni, Putri - Personal Name
Aman, Rahim - Personal Name
Rasul, Najmuddin Mohammad - Personal Name
Hamid, Zulkifley - Personal Name
Pong, Kok Shiong - Personal Name
Hamid, Mohd Radzi Bin Abdul - Personal Name
Akmal, Fatimah - Personal Name
Kamil, Naail Mohammed - Personal Name
Rofil, Lily El Ferawati - Personal Name
Kasim, Azahar - Personal Name
Haroon, Haslina - Personal Name
Ahmad, Jamilah - Personal Name
Vol. 31 (1), 2015
2289-1528
e-Journal IK
Dwi Bahasa
School of Media & Communication Studies, Universiti Kebangsaan Malaysia
2015
Malaysia
LOADING LIST...
LOADING LIST...